Ενημέρωση των μελών της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής της Βουλής για την Οδική Ασφάλεια, από τον κ. Βασίλειο Προφυλλίδη, καθηγητή της Συγκοινωνιακής Τεχνικής και Οικονομικής των Μεταφορών στο Δ.Π.Θ., σχετικά με την Παραμετρική Ανάλυση των τροχαίων συμβάντων και την οδική Ασφάλεια. [Η παρουσίασή του ξεκινά στο 0:43:20]
Σύμφωνα με τον κ. Προφυλλΐδη, “Κάποια τροχαία συμβάντα είναι ατυχήματα, κάποια είναι δυστυχήματα και κάποια είναι εγκλήματα“.
Το πρόβλημα της Οδικής Ασφάλειας είναι πολυπαραμετρικό, πολυπαραγοντικό, πολυεπίπεδο και απαιτεί αντιμετώπιση σε ολιστικό/συνολικό επίπεδο, με σωστά ιεραρχημένες παρεμβάσεις και συστημική ανάλυση.
Ως συνέπεια της οικονομικής κρίσης στη χώρα, οι κυκλοφοριακοί φόρτοι μειώθηκαν μεταξύ 2009-2015 κατά περίπου 30%. Την ίδια περίοδο οι οδηγοί μείωσαν τη μέγιστη ταχύτητα κίνησής τους λόγω της υψηλής τιμής της βενζίνης”. Κατά συνέπεια, η μείωση του αριθμού των νεκρών που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, αφενός δεν είναι αρκετή για να βγάλει την Ελλάδα από τις τελευταίες θέσεις στην ΕΕ και αφετέρου είναι καθαρά συμπτωματική και δεν οφείλεται φυσικά σε κάποια εφαρμοζόμενα σχέδια και πολιτικές, αφού αυτά δεν υπάρχουν.
Επίσης, υπάρχει άμεση συσχέτιση μεταξύ της ταχύτητας πρόσκρουσης και της πιθανότητας σοβαρού τραυματισμού ή θανάτου. Οι συνέπειες αυξάνουν κατακόρυφα για ταχύτητα πρόσκρουσης μεγαλύτερη των 60 km/ώρα (=μετωπική 2 οχημάτων με ταχύτητες 30 km/ώρα), γεγονός που καθιστά αναγκαίες τις οδούς ήπιας κυκλοφορίας στις γειτονιές, με μέγιστο όριο τα 30 km/ώρα.
Βρήκες κάτι ενδιαφέρον για τους φίλους σου? Μοιράσου το: