Στατιστικά στοιχεία τροχαίων 2016

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, για το 2016, τα τροχαία συμβάντα ήταν 11.396, εκ των οποίων τα 752 ήταν θανατηφόρα με 804 νεκρούς, σε 743 συμβάντα υπήρχαν 856 σοβαρά τραυματίες και σε 9.901 οι ελαφριά τραυματίες ήταν 12.798. Το σύνολο των τραυματιών (βαριά και ελαφριά) ήταν 13.654, ενώ το σύνολο των παθόντων (νεκρών, βαριά και ελαφριά τραυματιών) έφτασε τους 14.458.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, για το 2016, τα τροχαία συμβάντα ήταν 11.439, με 807 νεκρούς και σύνολο τραυματιών (βαριά και ελαφριά) 13.795. Το σύνολο των παθόντων σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ έφτασε τους 14.602, που αντιστοιχούν σε 40/ημέρα.

Στις ανακοινώσεις της ΕΛΣΤΑΤ, υπάρχει η υποσημείωση πως τα στοιχεία είναι προσωρινά.

Στοιχεία της τροχαίας

Οι παραβάσεις που καταγράφει η Τροχαία φτάνουν τις 409.656, με το 43% αυτών να αφορούν σε παραβάσεις ταχύτητας (176.592). Δηλαδή, οι παραβάσεις που κατέγραψε η Τροχαία, αντιστοιχούν κατά μέσο όρο σε 1.122 την ημέρα.

Τροχαία - παραβάσεις 2016

Το 19% των θανατηφόρων τροχαίων, αφορά παράσυρση πεζού, δηλαδή 145 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους ενώ περπατούσαν. Σύμφωνα με τα στατιστικά της Τροχαίας, το 46% των θανατηφόρων συμβάντων είχε «Λοιπά αίτια». Δηλαδή, 350 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, ούτε εξ’αιτίας της υπερβολικής ταχύτητας, ούτε λόγω κίνησης στο αντίθετο ρεύμα, ούτε λόγω απόσπασης προσοχής, ούτε επειδή παραβίασαν την προτεραιότητα, ούτε επειδή έκαναν αντικανονικό προσπέρασμα, ούτε επειδή παραβίασαν το κόκκινο, ούτε από «αίτια αναφερόμενα σε πεζούς». Το συγκεκριμένο διάγραμμα δεν καταγράφει σαν αιτία τη μέθη.

Σε κάθε περίπτωση, είναι αδύνατον να σκοτωθεί κάποιος σε οποιουδήποτε είδους τροχαία σύγκρουση, αν η συνολική ταχύτητα της επαφής είναι κάτω από 30 χλμ/ώρα. Όποια κι αν είναι η επιμέρους «αιτία», η πραγματική αιτία των θανατηφόρων τροχαίων είναι αποκλειστικά η ταχύτητα, αφού μόνο με ταχύτητα υπάρχει θανατηφόρα σύγκρουση.

Οδικό δίκτυο θανατηφόρων - Τροχαία 2016

Όπως φαίνεται στον παραπάνω πίνακα, το 35% των θανατηφόρων τροχαίων συγκρούσεων συμβαίνει σε κατοικημένη περιοχή και το 32% σε οδούς που δεν ανήκουν στο εθνικό δίκτυο (λοιπό οδικό δίκτυο).

Πηγή στατιστικών και γραφημάτων: ΕΛ.ΑΣ. Δείτε περισσότερους στατιστικούς πίνακες της Τροχαίας για το 2016, ΕΔΩ.

Συγκριτικό Infographic 1996-2016, από την ΕΛΣΤΑΤ

Infographic Τροχαία συμβάντα 2017 - ΕΛΣΤΑΤ

Πηγή infographic: ΕΛΣΤΑΤ

Το infographic της ΕΛΣΤΑΤ, είναι φτιαγμένο έτσι ώστε η αποτύπωση της πτώσης των καμπύλων να εκπέμπει… αισιοδοξία. Καμία αισιοδοξία δεν μπορεί όμως να υπάρξει, όταν ΚΑΝΕΙΣ δεν αναλύει τα στοιχεία για να καταλάβει πού οφείλεται η μείωση. Ακόμα χειρότερα, όταν οι κατέχοντες την αρμοδιότητα του Οδικού Συστήματος, δεν έχουν ακόμα θεσμοθετήσει ένα Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια.

Όσο όμορφες κι αν δείχνουν οι «πτωτικές» καμπύλες (σημ. το 2016 είχαμε μικρή αύξηση των νεκρών σε σχέση με το 2015), όσο fancy κι αν είναι τα χρωματάκια των γραφικών «αδιέξοδο» και «νοσοκομείο», το 2016 χάθηκαν 807 ΠΡΟΣΩΠΑ – ΟΧΙ αριθμοί, απλώς κατά τη μετακίνησή τους από το ένα σημείο στο άλλο. Επιπλέον, πάγωσε η ζωή και περίπου 6.000 ακόμα ανθρώπων – γονιών και αδελφών των νεκρών και των αναπήρων.

Η Τροχαία και η ΕΛΣΤΑΤ, παρότι τα θανατηφόρα τροχαία συμβάντα οφείλονται σε άκρως προβλέψιμα αίτια, με κύριους υπεύθυνους τους αρμόδιους για τον σχεδιασμό και τη λειτουργία του Συστήματος της Οδικής Κυκλοφορίας και τους παραβάτες του ΚΟΚ, εξακολουθούν να τα χαρακτηρίζουν ατυχήματα.


Βρήκες κάτι ενδιαφέρον για τους φίλους σου? Μοιράσου το:

Leave a comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *