Στατιστικά στοιχεία τροχαίων 2018

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, για το 2018, τα τροχαία συμβάντα ήταν 11.396, εκ των οποίων τα 655 ήταν θανατηφόρα με 709 νεκρούς, σε 601 συμβάντα υπήρχαν 701 σοβαρά τραυματίες και σε 9.377 οι ελαφριά τραυματίες ήταν 12.073. Το σύνολο των τραυματιών (βαριά και ελαφριά) ήταν 12.774, ενώ το σύνολο των παθόντων (νεκρών, βαριά και ελαφριά τραυματιών) έφτασε τους 13.483, που αντιστοιχούν σε 37/ημέρα.

Στοιχεία της τροχαίας

Οι παραβάσεις που καταγράφει η Τροχαία φτάνουν τις 426.926, με το 50% αυτών να αφορούν σε παραβάσεις ταχύτητας (213.333). Δηλαδή, οι παραβάσεις που κατέγραψε η Τροχαία, αντιστοιχούν κατά μέσο όρο σε 1.170 την ημέρα.

Τροχαία - παραβάσεις 2018

Το 23,7% των θανατηφόρων τροχαίων (155/655), αφορά παράσυρση πεζού, δηλαδή 153 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους ενώ περπατούσαν. Σύμφωνα με τα στατιστικά της Τροχαίας, το 68% των θανατηφόρων συμβάντων είχε “Λοιπά αίτια”. Δηλαδή, σε 445 θανατηφόρες συγκρούσεις, άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, ούτε εξ’αιτίας της υπερβολικής ταχύτητας, ούτε λόγω κίνησης στο αντίθετο ρεύμα, ούτε λόγω απόσπασης προσοχής, ούτε επειδή παραβίασαν την προτεραιότητα, ούτε επειδή έκαναν αντικανονικό προσπέρασμα, ούτε επειδή παραβίασαν το κόκκινο, ούτε από “αίτια αναφερόμενα σε πεζούς”.

Σε κάθε περίπτωση, είναι αδύνατον να σκοτωθεί κάποιος σε οποιουδήποτε είδους τροχαία σύγκρουση, αν η συνολική ταχύτητα της επαφής είναι κάτω από 30 χλμ/ώρα. Όποια κι αν είναι η επιμέρους “αιτία”, η πραγματική αιτία των θανατηφόρων τροχαίων είναι αποκλειστικά η ταχύτητα, αφού μόνο με ταχύτητα υπάρχει θανατηφόρα σύγκρουση. Η σοβαρότητα του τροχαίου τραυματισμού είναι γεωμετρικά ανάλογη της σφοδρότητας της σύγκρουσης.

Οδικό δίκτυο θανατηφόρων - Τροχαία 2018

Οδικό δίκτυο θανατηφόρων – Τροχαία 2018

Όπως φαίνεται στον παραπάνω πίνακα, το 38% των θανατηφόρων τροχαίων συγκρούσεων συνέβη σε κατοικημένη περιοχή και το 24,1% σε οδούς που δεν ανήκουν στο εθνικό δίκτυο (λοιπό οδικό δίκτυο).

Πηγή στατιστικών και γραφημάτων: ΕΛ.ΑΣ. Δείτε περισσότερους στατιστικούς πίνακες της Τροχαίας για το 2018, ΕΔΩ.

Παρά τη μείωση των νεκρών, συγκριτικά με το 2017, καμία αισιοδοξία δεν μπορεί να υπάρξει για το μέλλον της οδικής ασφάλειας στη χώρα, όταν ΚΑΝΕΙΣ δεν αναλύει τα στοιχεία για να καταλάβει αφενός πού οφείλεται η μείωση και αφετέρου γιατί η Ελλάδα συνεχίζει να κατατάσσεται στις τελευταίες θέσεις, σχετικά με την οδική ασφάλεια, μεταξύ των χωρών της ΕΕ. Ακόμα χειρότερα, όταν οι κατέχοντες την αρμοδιότητα του Οδικού Συστήματος, δεν έχουν ακόμα θεσμοθετήσει ένα Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια.

Το 2018 χάθηκαν 709 ΠΡΟΣΩΠΑ – ΟΧΙ αριθμοί, απλώς κατά τη μετακίνησή τους από το ένα σημείο στο άλλο. Επιπλέον, πάγωσε η ζωή και περίπου 6.000 ακόμα ανθρώπων – γονιών και αδελφών των νεκρών και των αναπήρων.

Η Τροχαία και η ΕΛΣΤΑΤ, παρότι τα θανατηφόρα τροχαία συμβάντα οφείλονται σε άκρως προβλέψιμα αίτια, με κύριους υπεύθυνους τους αρμόδιους για τον σχεδιασμό και τη λειτουργία του Συστήματος της Οδικής Κυκλοφορίας και τους παραβάτες του ΚΟΚ, εξακολουθούν να τα χαρακτηρίζουν ατυχήματα.


Βρήκες κάτι ενδιαφέρον για τους φίλους σου? Μοιράσου το:

Leave a comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.