Στατιστικά στοιχεία τροχαίων 2019

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας, για το 2019, τα τροχαία συμβάντα στη χώρα ήταν 10.712, εκ των οποίων τα 665 ήταν θανατηφόρα με 701 νεκρούς, 642 σοβαρά τραυματίες και 12.026 οι ελαφριά τραυματίες. Το σύνολο των τραυματιών (βαριά και ελαφριά) ήταν 12.668, ενώ το σύνολο των παθόντων (νεκρών, βαριά και ελαφριά τραυματιών) έφτασε τους 13.369, που αντιστοιχούν σε 37/ημέρα.

Πίνακας νεκρών το 2019 ανά ιδιότητα (οδηγός, επιβάτης, πεζός).

 

Οι παραβάσεις που καταγράφει η Τροχαία για το 2019 φτάνουν τις 492.338, με το 48% αυτών να αφορούν σε παραβάσεις ταχύτητας (234.169). Δηλαδή, οι παραβάσεις που κατέγραψε η Τροχαία, αντιστοιχούν κατά μέσο όρο σε 1.348 την ημέρα.

 

Πίνακας της Διεύθυνσης Τροχαίας Αστυνόμευσης με την κατανομή για τα είδη των παραβάσεων για το 2019, σε σύγκριση με το 2018.

Στα πιο κάτω γραφήματα φαίνεται πως το 23,3% των θανατηφόρων τροχαίων (155/665), αφορά παράσυρση πεζού, δηλαδή 155 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους ενώ περπατούσαν!

Σύμφωνα με τα στατιστικά της Τροχαίας, το 73% των θανατηφόρων συμβάντων είχε “Λοιπά αίτια“. Δηλαδή, σε 487 θανατηφόρες συγκρούσεις, άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, ούτε εξ’αιτίας της υπερβολικής ταχύτητας, ούτε λόγω κίνησης στο αντίθετο ρεύμα, ούτε λόγω απόσπασης προσοχής, ούτε επειδή παραβίασαν την προτεραιότητα, ούτε επειδή έκαναν αντικανονικό προσπέρασμα, ούτε επειδή παραβίασαν το κόκκινο, ούτε από “αίτια αναφερόμενα σε πεζούς”. Σε κάθε περίπτωση, είναι αδύνατον να σκοτωθεί κάποιος σε οποιουδήποτε είδους τροχαία σύγκρουση, αν η συνολική ταχύτητα της επαφής είναι κάτω από 30 χλμ/ώρα.

Όποια κι αν είναι η επιμέρους “αιτία”, η πραγματική αιτία των θανατηφόρων τροχαίων είναι αποκλειστικά η ταχύτητα, αφού μόνο με ταχύτητα υπάρχει θανατηφόρα σύγκρουση. Η σοβαρότητα του τροχαίου τραυματισμού είναι γεωμετρικά ανάλογη της σφοδρότητας της σύγκρουσης.

Πίνακας με την κατανομή των τροχαίων συμβάντων στα επιμέρους οδικά δίκτυα της χώρας για το έτος 2019.

Οδικό δίκτυο θανατηφόρων τροχαίων 2019

Όπως φαίνεται στον παραπάνω πίνακα, το 35,8% των θανατηφόρων τροχαίων συγκρούσεων συνέβη σε κατοικημένη περιοχή και το 11,1% σε οδούς που δεν ανήκουν στο εθνικό δίκτυο (“Λοιπό Οδικό Δίκτυο”).

Παρά τη μείωση των νεκρών, συγκριτικά με το 2018, καμία αισιοδοξία δεν μπορεί να υπάρξει για το μέλλον της οδικής ασφάλειας στη χώρα, όταν ΚΑΝΕΙΣ δεν αναλύει τα στοιχεία για να καταλάβει αφενός πού οφείλεται η μείωση και αφετέρου γιατί η Ελλάδα συνεχίζει να κατατάσσεται στις τελευταίες θέσεις, σχετικά με την οδική ασφάλεια, μεταξύ των χωρών της ΕΕ. Ακόμα χειρότερα, όταν οι κατέχοντες την αρμοδιότητα του Οδικού Συστήματος, δεν έχουν ακόμα θεσμοθετήσει ένα Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια.

Το 2019 χάθηκαν 701 ΠΡΟΣΩΠΑ – ΟΧΙ αριθμοί, επειδή απλώς μετακινήθηκαν από ένα σημείο σε ένα άλλο. Επιπλέον, πάγωσε η ζωή χιλιάδων ανθρώπων – γονιών και αδελφών των νεκρών και των αναπήρων.

Η Τροχαία και η ΕΛΣΤΑΤ, παρότι τα θανατηφόρα τροχαία συμβάντα οφείλονται σε άκρως προβλέψιμα αίτια, με κύριους υπεύθυνους τους αρμόδιους για τον σχεδιασμό και τη λειτουργία του Συστήματος της Οδικής Κυκλοφορίας και τους παραβάτες του ΚΟΚ, εξακολουθούν να τα χαρακτηρίζουν “ατυχήματα“.

 

Πηγή στατιστικών και γραφημάτων: ΕΛ.ΑΣ.
Αναλυτικά οι στατιστικοί πίνακες της Τροχαίας για το 2019.

Leave a comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *