Στατιστικά στοιχεία τροχαίων 2017

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, για το 2017, τα τροχαία συμβάντα ήταν 10.902, εκ των οποίων τα 679 ήταν θανατηφόρα με 730 νεκρούς, σε 607 συμβάντα υπήρχαν 704 σοβαρά τραυματίες και σε 9.416 οι ελαφριά τραυματίες ήταν 12.070. Το σύνολο των τραυματιών (βαριά και ελαφριά) ήταν 12.774, ενώ το σύνολο των παθόντων (νεκρών, βαριά και ελαφριά τραυματιών) έφτασε τους 13.504, δηλαδή 37/ημέρα.

Στοιχεία της τροχαίας

Οι παραβάσεις που καταγράφει η Τροχαία φτάνουν τις 439.265, με το 48,75% αυτών να αφορούν παραβάσεις ταχύτητας (214.132). Δηλαδή, οι παραβάσεις που κατέγραψε η Τροχαία, αντιστοιχούν κατά μέσο όρο σε 1.203 την ημέρα.

Τροχαία - παραβάσεις 2017

Το 18% των θανατηφόρων τροχαίων, αφορά παράσυρση πεζού, δηλαδή 119 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους ενώ περπατούσαν. Σύμφωνα με τα στατιστικά της Τροχαίας, το 46% των θανατηφόρων συμβάντων είχε “Λοιπά αίτια”. Δηλαδή, σε 314 θανατηφόρες συγκρούσεις, άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, ούτε εξ’αιτίας της υπερβολικής ταχύτητας, ούτε λόγω κίνησης στο αντίθετο ρεύμα, ούτε λόγω απόσπασης προσοχής, ούτε επειδή παραβίασαν την προτεραιότητα, ούτε επειδή έκαναν αντικανονικό προσπέρασμα, ούτε επειδή παραβίασαν το κόκκινο, ούτε από “αίτια αναφερόμενα σε πεζούς”. Το συγκεκριμένο διάγραμμα δεν καταγράφει σαν αιτία τη μέθη.

Σε κάθε περίπτωση, είναι αδύνατον να σκοτωθεί κάποιος σε οποιουδήποτε είδους τροχαία σύγκρουση, αν η συνολική ταχύτητα της επαφής είναι κάτω από 30 χλμ/ώρα. Όποια κι αν είναι η επιμέρους “αιτία”, η πραγματική αιτία των θανατηφόρων τροχαίων είναι αποκλειστικά η ταχύτητα, αφού μόνο με μεγάλη ταχύτητα υπάρχει θανατηφόρα σύγκρουση. Η σοβαρότητα του τροχαίου τραυματισμού είναι γεωμετρικά ανάλογη της σφοδρότητας της σύγκρουσης.

Οδικό δίκτυο θανατηφόρων - Τροχαία 2017

Οδικό δίκτυο θανατηφόρων – Τροχαία 2017

Όπως φαίνεται στον παραπάνω πίνακα, το 31,1% των θανατηφόρων τροχαίων συγκρούσεων συμβαίνει σε κατοικημένη περιοχή και το 36,8% σε οδούς που δεν ανήκουν στο εθνικό δίκτυο (λοιπό οδικό δίκτυο). Αξίζει να σημειωθεί ότι, παρά την επικινδυνότητά του, οι θανατηφόρες συγκρούσεις στον ΒΟΑΚ ήταν μόνο το 1,3% του συνόλου της χώρας.

Πηγή στατιστικών και γραφημάτων: ΕΛ.ΑΣ. Δείτε περισσότερους στατιστικούς πίνακες της Τροχαίας για το 2017, ΕΔΩ.

Παρά τη μείωση των νεκρών, συγκριτικά με το 2016, καμία αισιοδοξία δεν μπορεί να υπάρξει για το μέλλον της οδικής ασφάλειας στη χώρα, όταν ΚΑΝΕΙΣ δεν αναλύει τα στοιχεία για να καταλάβει πού οφείλεται η μείωση. Ακόμα χειρότερα, όταν οι κατέχοντες την αρμοδιότητα του Οδικού Συστήματος, δεν έχουν ακόμα θεσμοθετήσει ένα Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια.

Το 2017, χάθηκαν 730 ΠΡΟΣΩΠΑ – ΟΧΙ αριθμοί, απλώς κατά τη μετακίνησή τους από το ένα σημείο στο άλλο. Επιπλέον, πάγωσε η ζωή και περίπου 6.000 ακόμα ανθρώπων – γονιών και αδελφών των νεκρών και των αναπήρων.

Η Τροχαία, παρότι τα θανατηφόρα τροχαία συμβάντα οφείλονται σε άκρως προβλέψιμα αίτια, με κύριους υπεύθυνους τους αρμόδιους για τον σχεδιασμό και τη λειτουργία του Συστήματος της Οδικής Κυκλοφορίας και τους παραβάτες του ΚΟΚ, εξακολουθεί να τα χαρακτηρίζει ατυχήματα.


Βρήκες κάτι ενδιαφέρον για τους φίλους σου? Μοιράσου το:

Leave a comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *